Thursday 28 July 2011

BarackObamaBlog22July2011


Firman Allah Taala: Dan Kami pecah-pecahkan mereka (kaum Yahudi itu) berpuak-puak (yang bertaburan di merata-rata) dunia ini. Di antara mereka ada yang soleh dan di antaranya juga yang tidak demikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat pemberian yang baik-baik dan bala bencana yang buruk, supaya mereka kembali (bertaubat). (7:168) (God Almighty says in the Holy Quran: And We divided them (Jews) throughout the earth into nations. Of them some were righteous, and of them some were otherwise. And We tested them with good (times) and bad that perhaps they would return (to obedience)

                                                                                                        


“GO ‘BIG’ ON DEBT DEAL”

Posted by Mary on July 22, 2011
Pada op-ed untuk USA Today Presiden Obama membuat kes bagi menangani hutang yang seimbang yang termasuk pendapatan baru bersama-sama dengan potongan perbelanjaan yang serius.
"Terdapat banyak tawar-menawar lebih butiran kesemua rancangan pada hari-hari yang akan datang. Tetapi sekarang, kita mempunyai peluang untuk melakukan sesuatu yang besar dan bermakna. Perbaha san ini tidak seharusnya hanya ingin mengelakkan malapetaka tidak membayar bil-bil kitadan ingkar pada hutang kita. Itulah yang di-kurangnya yang patut kita lakukan. perbahasan ini menawarkan peluang untuk meletakkan ekonomi negara di atas landasan yang lebih kukuh, mengembalikan satu rasa keadilan di negara kita, dan mendapatkan satu masa depan yang lebih baik untuk anak-anak kita. saya ingin untuk merebut peluang yang, dan meminta Amerika kedua-dua pihak dan tidak ada pihak untuk menyertai saya dalam usaha itu."
Check out the rest of the article here.
Comments...
Presiden Obama akan bercakap tentang usaha-usaha yang berterusan untuk mencari pendekatan yang seimbang kepada pengurangan defisit, pada mesyuarat di dewan bandar di Universiti atau Maryland pagi ini. 
Watch hidup talian daripada 11:00 ET pada whitehouse.gov/live.
Comments...

CANNOT IMAGINE NOT BEING PART OF THIS

Posted by Sarah Friedricks, Iowa summer organizer on July 22, 2011
Pada Barat mingguan kami bank telefon Des Moines, Emily F. boleh didapati sibuk membuat panggilan. Dia membuat mereka tampan, mengingati maklumat sedikit kira-kira penyokong beliau telah bercakap dengan sebelum, meminta mereka bagaimana percutian mereka pergi dan jika anjing mereka berasa lebih baik. Personalitinya berjangkit, sentiasa gembira dan optimis. Dia mendengar kepada penyokong dan lebih penting lagi dia mengambil berat tentang apa yang mereka katakan.

Iowan asli, Emily pertama kali tertarik dengan politik oleh keseronokan yang caucuses. Dia secara sukarela dengan pelbagai kempen Demokrat di seluruh sekolah menengah, tetapi hilang minat di kolej. Walau bagaimanapun, apabila perbahasan mengenai pembaharuan penjagaan kesihatan mengambil peringkat pusat, beliau merasakan keperluan untuk melibatkan diri sekali lagi. Hanya keluar dari kolej, dia tahu undang-undang ini akan menjejaskan peribadi dia tidak mampu insurans, dan reformasi akan membiarkan dia tinggal di rancangan ibu bapanya.

Selepas kolej, Emily mengambil kerja perundangan di Tennessee tetapi masih mahu datang semula ke Iowa dan terlibat dengan politik di sini.

"Ini adalah rumah saya. Saya mengambil berat tentang saya mahu terbaik untuk negarasaya," kata Emily. "Iowa adalah satu sebab utama Obama menang pada tahun 2008, dan saya mahu menjadi sebahagian daripada kempen ini sekali lagi."
Dia adalah untuk 2012 kerana beliau percaya Obama adalah seorang pemimpin yang bertanggungjawab yang akan membawa negara ke arah yang betul:
"Obama telah dilakukan dalam beberapa tahun kebelakangan ini daripada orang memahami dan memberinya kredit."
Menurut Emily, ini adalah salah satu kempen sahaja dia telah menjadi sebahagian daripada yang benar-benar hidup dengan nilai-nilai yang benar-benar meng-hormati, memberi kuasa, dan termasuk semua penyokong dan sukarelawan.
"Ini adalah benar-benar kempen rakyat. Setiap orang mempunyai getaran yang adil dan peluang untuk membentuk kempen ini. Saya tidak dapat membayang kan tidak menjadi sebahagian daripada ini."
Untuk menyertai dengan penyokong seperti Emily, dan bentuk kempen dalam komuniti anda sign up to volunteer here.
Anda boleh menyimpan sehingga tarikh dengan pasukan di Iowa sehingga melalui mereka Facebook page dan dengan mengikuti mereka pada Twitter.
Comments...

@OFA_CA

July 22, 2011
"Saya mendengar muzik pop yang buruk dan negara." Bertemu Dan, yang memberi kan kita 40 jam musim panas setiap minggu. #SumOrg11http://ow.ly/5K6su

POLICING WALL STREET

Posted by Mary on July 21, 2011
Kempen Manager Jim Messina menghantar mesej kepada penyokong ini petang-berkongsi video ini tentang bagaimana Wall Street reformasi membentuk semula sistem kewangan kita dan melindungi pengguna.
Pagi ini, sekumpulan pekhidmat awam menunjukkan untuk bekerja di sebuah agensi baru yang dicipta untuk melindungi rakyat Amerika setiap hari dari penyalahgunaan Wall Street.

Mereka penduduk Biro Perlindungan Pengguna Kewangan, dan mereka akan menjadi polis mengalah kan melindungi pengguna dari kad kredit pemangsa dan pemberi pinjaman gadai janji, umpan dan suis pemiutang, dan mana-mana pihak yang cuba untuk membuat duit dengan cara mudah dengan menipu atau memanipulasi rakyat Amerika yang baru cuba untuk menjamin masa depan kewangan mereka.

Ramai rakyat Amerika tidak tahu, tetapi biro ini hanya salah satu sebahagian daripada menyapu Wall Street pembaharuan undang-undang-reformasi yang paling pro-pengguna dan pro-pembayar cukai sistem kewan-gan negara sejak the Great Depression-Presiden Obama telah menandatangani tahun yang lalu, hari ini .

Watch video untuk mendapatkan gambaran keseluru-han cepat undang-undang, dan taklimat mengenai kepentingan khas yang cuba untuk merosakkannya.

Adalah penting yang semua orang tahu apa undang-undang ini bermakna untuk kita semua. Mudah gadai janji. Kad kadar yang lebih jelas kredit, yuran, dan kaedah-kaedah. Syarat-syarat pinjaman yang lebih cerah. Ia berdasarkan idea mudah bahawa jika anda pastikan bahawa rakyat mendapat maklumat yang jelas, mereka akan membuat keputusan kewangan yang bekerja terbaik bagi mereka.

Dan kita semua boleh berehat sedikit lebih mudah mengetahui bahawa masa depan kewangan kita bersama lebih dilindungi dari sikap tidak bertang-gungjawab beberapa. Undang-undang ini yang dibuat pembaharuan struktur untuk memastikan bahawa krisis kewangan yang kita alami pada tahun 2008 tidak pernah berlaku sekali lagi dan pembayar cukai tidak pada buku itu untuk membayar untuk pertaruhan berisiko di Wall Street.
Terpulang kepada anda untuk memastikan lebih ramai orang tahu tentang perkara ini. Kebanyakan rakyat Amerika tidak mempunyai semua butiran mengenai bagaimana undang-undang ini adalah bekerja untuk mereka, dan tugas kita untuk perubahan itu. Lihat, dan be sure to pass this one on.
Peliknya, setiap dan tiap-tiap calon Presiden di sisi lain menentang undang-undang ini.

Dan pembangkang yang sama yang cuba untuk meng halang lebih daripada setahun yang lalu masih hidup dan sihat. Sekarang, pelobi di tempat kerja yang cuba untuk melemahkan peraturan-peraturan yang sukar undang-undang ini mengenakan.

Itu tiada kemalangan-peruntukan yang direka untuk mengekang di Wall Street, kad kredit, dan kepentin gan perbankan gadai janji orang-orang ini mewakili.

Seperti yang kita tahu, tidak banyak pelobi di Washington yang berkuasa tinggi untuk kebaikan bersama keluarga setiap hari.

Itulah mengapa undang-undang ini adalah perlu, dan mengapa organisasi kami yang semakin berkembang di kesemua 50 negeri adalah sangat penting.

Terpulang kepada kita untuk memastikan rakan-rakan dan jiran kita tentang. Watch video kami mengenai reformasi Wall Street dan kemudian pass it on.
Terima kasih,

Messina
Comments...

LINK ROUNDUP—JULY 21ST, 2011

Posted by Mary on July 21, 2011
  • The Consumer Financial Protection Agency dilancarkan secara rasmi hari ini. Agensi baru bekerja untuk memastikan bahawa "pengguna mendapat maklumat yang mereka perlukan untuk membuat keputusan kewangan yang mereka percaya yang terbaik untuk diri dan keluarga mereka."

    Space Shuttle Atlantis mendarat dengan selamat pagi ini, menandakan berakhirnya sebuah era. Lebih di blog NASA, krew dan kakitangan alasan mencerminkan apa yang ia suka menjadi sebahagian daripada program kapal angkasa.

    Sukarelawan di Concord, New Hampshire, yang diadakan khas
  •  senior-to-senior phone bank minggu ini. Summer Organizer Kathy, kanan sendiri, menubuhkan bank telefon untuk memastikan orang-orang dalam masyarakat itu tahu tentang pencapaian Presiden untuk warga emas.

    Dan akhirnya, jika anda tidak berbuat demikian sudah, check out foto-foto ini sukarelawan Obama 2012
  •  San Diego Pride ini hujung minggu lalu.
  • Comments...

PRESIDENT OBAMA CALLS THE INTERNATIONAL SPACE STATION

Posted by Mary on July 21, 2011
Check out this video Presiden Obama bercakap dengan anak-anak kapal Atlantis Space Shuttle kapal Stesen Angkasa Antarabangsa minggu lepas.
"Saya selalu hanya ingin membiarkan semua orang tahu sendiri bangga saya anda dan feats menakjubkan guys anda mencapai di angkasa,"kata Presiden.
Anak kapal Space Shuttle Atlantis kembali dengan selamat pagi ini, melengkapkan misi akhir perkhidmatan ulang-alik dan menandakan berakhirnya era untuk program ulang-alik NASA.
Continue Reading...

@OFA_NV

July 21, 2011
Kami telah mendengar tentang mengapa #SumOrg11 anak-anak kapal telah menyertai kami, sekarang baca apa yang mereka lakukan http://bit.ly/mVWkkG

LINK ROUNDUP—JULY 20TH, 2011

Posted by Mary on July 20, 2011
  • Sebagai sebahagian daripada projek Pindah beliau Mari kita, First Lady Michelle Obama mengumumkan new partnership with grocery retailers hari ini yang akan membantu memastikan keluarga di kawasan-kawasan perumahan berpendapatan rendah mempunyai akses kepada makanan yang sihat, mampu dimiliki. "[Ini] potensi untuk menjadi changer permainan untuk anak-anak kita dan masyarakat kita di seluruh negara ini," Puan kata Obama.

    Dalam berita Wanita Pertama, CNN melaporkan bahawa Puan Obama akan muncul sebagai
  •  aguest star on “Extreme Makeover: Home Edition." Khamis ini, beliau akan membantu untuk mengubahsuai pusat komuniti di Fayetteville, North Carolina untuk veteran wanita yang kehilangan tempat tinggal.
  • Penyokong Indiana Hari yang sangat berjaya Tindakan pada hari Sabtu. "Orang ramai begitu bersemangat untuk mengikrarkan sokongan mereka kepada Presiden," writes Chelsey, Volunteer Digital Lead"Bahawa sukarelawan kehabisan 'Saya Dalam' kad."
  • Dan akhirnya, lihat ini great photos of Colorado volunteers mendaftar pengundi-pengundi di seluruh negeri untuk Hari Sabtu Tindakan.
Comments...

THE NEXT STEP: AUGUST 3RD

Posted by Jeremy Bird, National Field Director on July 20, 2011
Terima kasih kepada semua yang membantu membuat kami national Day of Action hujung minggu lalu itu kejayaan yang besar ini. Sukarelawan yang dihadiri lebih 1,100 acara di seluruh negara, membawa berpuluh-puluh ribu penyokong baru ke dalam kempen ini.
Kami telah merancang siri akan datang mesyuarat rumah untuk Wednesday, August
Anda boleh membantu kita membina kemajuan yang telah kita buat pada musim panas ini dengan mendaftar untuk menjadi tuan rumah mesyuarat rumah pada Ogos 3. Alat dalam talian kami yang mudah menjadikannya mudah untuk menubuhkan, dan kami akan menyediakan anda dengan semua sumber-sumber yang anda perlu untuk membuat hari kejayaan. Mengambil langkah pertama oleh saying you'll host.
Comments...



JOIN theCLUB If ‘U’ Think ‘U’ Are the 18Group Of People! The GOLDMINE 1WORLD Community Should Render Back the trusts to those to Whom they Due: (@18 Group Of people) Poor People, Orphan, Single Mother, Single Father, Student, Low In Come, Jobless, Disable, Patient, Old Citizen, Prisoner, Bankruptcy, FARMER, Fishermen, RICH People, All RACES, All Country And All Government In theWhole WORLD. theWORLD for free! NewWORLDPrinciple:  ASSETProperty "It's NOT For SALE, It's Not For Bought, It's FREE!:  *House *Car *@Education: College, University. *@ELETRICAL GOODs: Air Con, PC Laptops, Home Theatre. *FURNITURE: Sofa Set, Bed Set, Sauna Bath, Kitchen Cabinet, Dining Table. Vacation: Around the WORLD, Holiday, HAJ, UMRAH, NOW EveryONE CAN Fly, Hotels. *Life Insurance: (Hospital, Funeral, Death, Pension).


SOLUTION: *Poverty Killer *Recession Killer  *Global Peace 
Be the First! JOIN 1WORLDCommunityForYOURCountry
Remember: 'U' Do Not Ask WHY 'U' Ask Why Not'