Thursday 28 July 2011

BarackObamaBlog25July2011



Firman Allah Taala: Dan Kami pecah-pecahkan mereka (kaum Yahudi itu) berpuak-puak (yang bertaburan di merata-rata) dunia ini. Di antara mereka ada yang soleh dan di antaranya juga yang tidak demikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat pemberian yang baik-baik dan bala bencana yang buruk, supaya mereka kembali (bertaubat). (7:168) (God Almighty says in the Holy Quran: And We divided them (Jews) throughout the earth into nations. Of them some were righteous, and of them some were otherwise. And We tested them with good (times) and bad that perhaps they would return (to obedience)

                                                                                                        



“I WILL KEEP UP THIS FIGHT”

Posted by Mary on July 25, 2011

Presiden Obama menumpukan perhatian Majlis Kebangsaan La Raza persidangan tahunan.


Presiden Obama menegaskan komitmen untuk MIMPI Akta tengah hari ini dalam satu ucapan kepada Majlis Kebangsaan La Raza.

Menangani pelbagai isu-isu penting termasuk masyarakat Latin penjagaan kesihatan, pekerjaan, dan pendidikan Presiden adalah jelas mengenai keperluan untuk reformasi imigresen menyeluruh:
"Kami mempunyai sistem sekarang yang memboleh kan yang terbaik dan cemerlang datang kajian di Amerika dan memberitahu mereka untuk meninggal kan, menubuhkan entah dimana syarikat besar mereka seterusnya lain. Kami mempunyai sistem yang tolerates pendatang dan perniagaan yang melanggar peraturan-peraturan dan menghukum orang-orang yang mengikuti peraturan. Kami mempunyai sistem yang memisahkan keluarga dan menghukum anak-anak muda yang tidak bersalah untuk tindakan ibu bapa mereka dengan menafikan mereka peluang untuk mendapat pendidikan atau menyumbang kepada ekonomi negara atau berkhidmat untuk ketenteraan kita. Ini adalah undang-undang ke atas buku-buku.

"Sekarang, saya bersumpah sumpah untuk menegak kan undang-undang ke atas buku-buku, tetapi itu tidak bermakna saya tidak tahu dengan baik kesakitan dan kesedihan hati bahawa deportations menyebab kan. Saya berkongsi kebimbangan anda dan saya memahami mereka. Dan saya berjanji kepada anda, kami menjawab kebimbangan anda dan bekerja setiap hari untuk memastikan kita menguatkuasakan undang-undang yang cacat dengan cara yang paling berperikemanusiaan dan sebaik mungkin.

"Kita perlu pergerakan bahawa jambatan parti talian, yang menyatukan perniagaan dan buruh dan kepercayaan masyarakat dan komuniti penguat- kuasaan undang-undang, dan semua orang tahu bahawa Amerika tidak boleh terus beroperasi dengan sistem imigresen patah. Dan saya akan berada di sana setiap langkah perjalanan. Saya akan terus perjuangan ini, kerana Washington cara belakang di mana seluruh negara tahu kita perlu [akan]."
Anda boleh membaca lain President’s remarks online here.
Comments...
Presiden Obama akan menangani Majlis Kebangsaan La Raza persidangan tahunan petang ini. Watch hidup permulaan di 12:50 ET @whitehouse.gov/live.
The NCLR negara Latin yang terbesar hak sivil dan organisasi advokasi di Amerika Syarikat, berusaha untuk meningkatkan peluang untuk Amerika Hispanic. Jika anda terlepas pada hujung minggu, check out latest ad from the Democratic Party menetapkan perkara yang sebenar kepada komitmen kepada masyarakat Hispanic Presiden.
Comments...

@OFA_MI

July 25, 2011
JOIN #Detroit komuniti penganjur Ann G dalam membantu kepada api dan mengatur sokongan akar umbi untuk Presiden Obama. http://ow.ly/5JChK

THE WEEKLY WRAP-UP

Posted by Mary on July 24, 2011
  1. Minggu ini pada barackobama.com:

    Menandakan ulang tahun Wall Street reformasi, Pengurus Kempen Jim Messina shared a video menunjukkan bagaimana undang-undang itu telah membentuk semula sistem kewangan kita dan melindungi pengguna.

    Beribu-ribu sukarelawan telah mengambil bahagian dalam Hari Kebangsaan Sabtu lepas Tindakan mendaftar pengundi dan membawa penyokong baru ke dalam kempen.
  2. President Obama called the International Space Stationbercakap dengan anak-anak kapal angkasa Atlantis dalam misi terakhir mereka. Mengembalikan ulang-alik pada hari Jumaat menandakan berakhirnya era untuk program ulang-alik NASA.

    National Field Pengarah Jeremy Bird meminta penduduk untuk
  3.  host a house meeting untuk penyokong pada Ogos ke-3 mengambil langkah seterusnya dalam membina organisasi ini.

    "Dia ahli politik pertama yang membuat saya merasa seperti saya telah lebih memberi, lebih banyak menyumbang daripada hanya mengundi saya,"
  4.  said Lisapenyokong di Virginia yang berkongsi kenapa dia adalah salah satu daripada lebih 550,000 penderma ke padang semasa tiga bulan pertama kempen ini.
Comments...

FALL FELLOWS

Posted by Sara El-Amine, National Training Director on July 23, 2011
Obama 2012 Day of Action—July 4th, 2011, Washington D.C.

Kumpulan Penganjur sampai kepada sukarelawan semasa Hari Tindakan baru-baru ini.
Bermula hari ini, kita sedang mencari penduduk yang mahu memainkan peranan utama dalam strategi akar umbi kita kejatuhan ini: kelas baru fall fellows.
Felo jatuh kami akan melibatkan sukarelawan baru di beranda depan dan ke atas telefon, daftar pengundi baru, dan membangunkan hubungan dengan penganjur dan penyokong lain. Orang-orang yang dipilih akan berada di barisan hadapan kerja yang paling penting kita lakukan sebagai kempen: membawa orang bersama-sama di peringkat tempatan.
Apply to be a fall fellow right nowatau menyebarkan berita tentang peluang ini kepada seseorang yang anda berfikir akan menjadi besar.

Menganjurkan adalah kerja yang sukar. Saya bermula sebagai pelatih menyusun di Iowa pada tahun 2007, dan saya boleh memberitahu anda sendiri bahawa waktu boleh lama, yang sering melanjutkan lewat ke petang dan pada hujung minggu. Tetapi ini akan menjadi salah satu perkara yang paling memberi ganjaran dan inspirasi anda akan melakukan. Ia melalui menganjurkan bahawa saya telah bertemu dengan beberapa kawan-kawan saya yang paling rapat dan mempelajari kemahiran yang saya gunakan dalam kerja saya setiap hari.

Menganjurkan bukan hanya bagaimana kita merancang untuk memenangi pilihan raya ini. Ia mencerminkan jenis politik yang kami percaya dalam jenis Presiden sendiri yang diamalkan sebagai penganjur muda yang bekerja dengan masyarakat yang hancur oleh penutupan kilang di Chicago.

Pengalaman tidak diperlukan, anda mungkin menjadi penganjur veteran atau sukarelawan kali pertama. Dan sementara kita menggalakkan daripada semua peringkat usia untuk memohon, jika anda berlaku kepada seorang pelajar kolej yang anda boleh bekerja dengan sekolah anda untuk mendapatkan kredit melalui program ini.

Bottom line: Tidak kira berapa umur anda atau dari mana anda datang, ia tidak terlalu sering anda berpeluang untuk melakukan sesuatu seperti ini.
Jadi apply now to be one of our fall fellows-Dan selamat berjaya!
Comments...

AN AD YOU SHOULD SEE

Posted by Katherine Archuleta, National Political Director on July 23, 2011

Iklan bahasa Bahasa Sepanyol Baru dari Parti Demokrat.

Awal minggu ini, kumpulan Karl Rove Crossroads GPS mula menyiarkan serangan baru ke atas Presiden Obama.

Iklan TV, sepenuhnya di Sepanyol, di udara dalam sembilan banyak Hispanic masyarakat-sebahagian daripada strategi pilihanraya yang bertujuan untuk merosakkan rekod Presiden dengan keluarga Hispanik Amerika dengan membuat serangan palsu walaupun sebelum 2012 memanaskan.

Serangan ini tidak boleh pergi tanpa jawapan. Oleh itu, Demokrat dan Jawatankuasa Kebangsaan Demokrat meletakkan bersama-sama iklan TV pertama kempen iklan bahasa Sepanyol yang menjawab herotan iklan ini dengan fakta-fakta.

Crossroads GPS menghabiskan enam angka pada iklan. Tetapi kita perlu terus memberi tumpuan kepada pelaburan di peringkat akar umbi yang menganjurkan atas alasan yang kita tahu pilihan raya menang. DNC mempunyai rancangan untuk membalas keras, tetapi kami mengharapkan penyokong seperti anda untuk berkongsi iklan sambutan dengan rakan dan keluarga anda.

Rekod Presiden Obama untuk keluarga kelas pertengahan bercakap untuk dirinya sendiri dan saya bangga untuk mempertahankan.

Kita tahu apa yang pihak lain telah berjuang untuk: berakhir Medicare seperti yang kita tahu dan mengekalkan potongan cukai untuk rakyat Amerika terkaya.

Kami tidak akan membiarkan pengundi lupa bahawa. Tetapi manakala kumpulan di luar yg tak dpt diketahui di sisi lain boleh menghabiskan beratus-ratus ribu pada iklan serangan, kita akan memerlukan bantuan anda untuk mendapatkan tindak balas kita. Gunakan Twitter, Facebook, dan butang e-mel di atas untuk menyebarkan perkataan.

Comments...

NOTHING CAN KEEP LINDSAY AWAY

Posted by Tara Thobe, Ohio summer organizer on July 22, 2011
Bukan malah buku lali patah boleh menyimpan Lindsay daripada sukarela untuk promosi ini dan berkongsi cerita dengan para pengundi.

Dari Lima, Ohio, Lindsay adalah salah satu daripada beratus-ratus ribu anak-anak muda yang secara langsung mendapat manfaat daripada Akta Penjagaan Mampu. Selepas dia berpaling 21, dia tidak mampu untuk membayar insurans sendiri, tetapi terima kasih kepada reformasi kesihatan, beliau kini mampu untuk tinggal di ibu bapanya 'liputan sehingga dia 26-sesuatu yang datang dalam sangat berguna apabila dia terpaksa melawat bilik kecemasan selepas berbuka buku lali beliau.

Lindsay adalah pada tongkat dan di luar pintu-mengetuk duti buat masa ini, tetapi dia yang membuat sehingga untuk itu dengan telefon panggilan-mendekati kepada komunitinya lalu bercakap tentang kempen, dan cara yang Akta Penjagaan Mampu adalah membantu beliau, keluarganya, dan berjuta-juta daripada Amerika lain.

Untuk menyertai dengan penduduk seperti Lindsay, dan terlibat dengan kempen dengan cara yang terbaik untuk anda, sign up here.
Dan anda boleh menyimpan up to date dengan apa yang pasukan di Ohio pada mereka Facebook page dan dengan mengikut @OFA_OH di Twitter
Comments...
Petang ini, Presiden Obama dimasukkan ke dalam gerakan kepingan terakhir untuk menamatkan "Jangan Tanya, Jangan Beritahu," mengesahkan dan memberitahu Kongres bahawa keperluan untuk memansuhkan telah dipenuhi. Undang-undang ini akan berakhir pada 20hb September 2011, mengangkat sekali dan untuk semua larangan pada gay dan lesbian yang berkhidmat secara terbuka dalam angkatan tentera kita. Dalam satu kenyataan, Presiden berkata:
"Sebagai Komander dalam Ketua, saya sentiasa yakin bahawa lelaki dan wanita yang berdedikasi yang berpakaian seragam akan peralihan kepada dasar baru secara teratur yang mengekalkan perpaduan unit, pengambilan, penyimpanan dan keberkesanan ketenteraan. Tindakan hari ini mengikuti latihan yang banyak anggota tentera kita dan pensijilan oleh Setiausaha Panetta dan Admiral Mullen bahawa tentera kita sudah bersedia untuk memansuhkan. September ke-20, ahli-ahli perkhidmatan tidak lagi akan dipaksa untuk menyembunyikan yang mereka adalah untuk berkhidmat kepada negara kita. Ketenteraan kita tidak lagi akan kekurangan bakat dan kemahiran Amerika patriotik hanya kerana mereka berlaku kepada gay atau lesbian. "

Anda boleh membaca lain
Comments...

WEST WING WEEK: TWO MINUTE WARNING

Posted by Mary on July 22, 2011


JOIN theCLUB If ‘U’ Think ‘U’ Are the 18Group Of People! The GOLDMINE 1WORLD Community Should Render Back the trusts to those to Whom they Due: (@18 Group Of people) Poor People, Orphan, Single Mother, Single Father, Student, Low In Come, Jobless, Disable, Patient, Old Citizen, Prisoner, Bankruptcy, FARMER, Fishermen, RICH People, All RACES, All Country And All Government In theWhole WORLD. theWORLD for free! NewWORLDPrinciple:  ASSETProperty "It's NOT For SALE, It's Not For Bought, It's FREE!:  *House *Car *@Education: College, University. *@ELETRICAL GOODs: Air Con, PC Laptops, Home Theatre. *FURNITURE: Sofa Set, Bed Set, Sauna Bath, Kitchen Cabinet, Dining Table. Vacation: Around the WORLD, Holiday, HAJ, UMRAH, NOW EveryONE CAN Fly, Hotels. *Life Insurance: (Hospital, Funeral, Death, Pension).


SOLUTION: *Poverty Killer *Recession Killer  *Global Peace 
Be the First! JOIN 1WORLDCommunityForYOURCountry
Remember: 'U' Do Not Ask WHY 'U' Ask Why Not'